Reis Forum .nl

Dominicaanse Republiek Reis Forum .nl

eten
Door:
g.j.groot bluemink
- Gast

Datum:
13-08-2006 16:33:28
Hallo beste mensen , wie kan mij vertellen hoe of het eten is in de dominicaanse republiek (CABARETE).
Worden er veel menesen ziek van het eten en drinken daar of valt het allemaal nogal mee.?????
Ik wacht met spanning op uw antwoord
Door:
Missy
- Gast

Datum:
14-08-2006 09:11:02
Dat hangt er vanaf.
Als je aankomt niet gelijk te veel drinken, want je lichaam moet wennen aan de warmte en het koude drinken.
Eet geen geschild fruit, en rauw vlees. Wil je wel rauw vlees, neem dit dan onder uit de bak, daar is het vlees het warmst.
De ijsblokjes kan je gewoon in je drinken nemen, dit komt uit een fabriek, en is van schoon water.
Door:
g.j.groot bluemink
- Gast

Datum:
14-08-2006 15:59:10
Dank je Missy, heb je nog meer tips voor me, want alles is nieuw voor in cabarete
Door:
Missy
- Gast

Datum:
14-08-2006 21:07:00
Let ook op cocosdrankjes, deze bavatten veel vet en als je daar gevoelig voor bent kan je aan de diaree raken. Eet ook geen avocado's. 1 Avocado is net zoveel als 1 pakje boter. Ik ben zelf nog nooit in Cabarette geweest, maar van horen zeggen kan je buiten het resort je ook goed vermaken.
Door:
g.j.groot bluemink
- Gast

Datum:
19-08-2006 16:59:26
Bedankt Missy, voor je berichten! Dus ik hoef me geen zorgen te maken voor wat het eten betreft???? en kan dus de medicijnen thuis laten??
Is er wel genoeg variatie,s wat eten aan gaat??
En raad je me nog excursie's aan ???
Door:
Missy
- Gast

Datum:
20-08-2006 23:17:20
In Cabarette ben ik nog nooit geweest, maar wel in puerto plata. En alle excursies zijn erg leuk en boeiend.
Ik zou wel voor alle zekerheid medicijnen meenemen, je weet maar nooit.
Het eten is variabel genoeg en erg lekker. Let wel op dat als je aankomt niet gelijk teveel gaat eten. Je lichaam moet aan de warmte,tijdverschil en aan de manier van bereiden wennen.
Door:
Johanna
- Gast

Datum:
07-09-2006 20:36:44
Ik heb zelf 3 maanden in Cabarete gewoond en ben nog nooit ziek geweest van eten , heb alleen een flinke verkoudheid opgelopen. Maar inderdaad, kijk uit met ijs, ongewassen groente en sla, vlees, wat missy al noemde. Buiten de resorts kan men zich prima vermaken en er is genoeg te doen in Cabarete. Maar buiten Cabarete is er ook genoeg te doen. Ga wat tours doen, altijd leuk.
Door:
harma
- Gast

Datum:
29-01-2007 11:36:57
Wat voor medicijnen raden jullie aan om mee te nemen?
Door:
gerrit gb
- Gast

Datum:
29-01-2007 15:00:15
Hallo Harma , als je erg gevoelig ben wat het eten betreft , vraag dan aan je huisarts loperamide en neem elke dag 1 capsule daar van in , dan heb je nergens last van , het kan geen kwaad je kan er zelfs wel meer van innemen, zelf doe ik dat ook want ik heb hele gevoelige darmen , ik neem er per dag ook 2 in ,1 keer s'morgens en dan middag,s nog 1

En veel vezel produkten eten,je moet ook niet in het begin gelijk heel koud drinken nemen , ik weet het is erg verleidelijk omdat het daar wat warm is maar je moet eerst maar eens wennen aan die warmte en dan gaat alles oke .

Ik hoop dat ik je wat inlichtingen gegeven heb waar je wat aan heb, anders kan je me altijd mailen naar gertvdzee@hotmail.com

Groetjes p.s waar ga je heen en wanneer????
Door:
Missy
- Gast

Datum:
29-01-2007 21:59:09
-Iets tegen diaree, diakuur ofzo.
Norit kan ook, maar neem niet die zwarte. Deze helpt wel goed, maar het is een koolstof en koolstof haalt al het vocht uit je lichaam, en in een warm land moet je wel goed op je vocht letten. Ik kom al 9 jaar in de D.R. en heb nog maar 1 keer last gehad van diaree, en dat was nog geen dag. Eet verstandig, koop niks aan voedsel op straat.
En let op met rauw vlees, en fruit. Fruit moet je zelf schillen, geschild fruit kan diaree veroorzaken.
Door:
Inge
- Gast

Datum:
29-01-2007 22:37:43
Dukarol schijnt ook goed te helpen, dan neem je 2 weken voor vertrek een dosis in en 1 week voor vertrek... ook tegen diarree...

ow en muggenspray met Deet
Door:
Missy
- Gast

Datum:
30-01-2007 09:45:03
Waarom al pillen gaan slikken als er nog niks aan de hand is. Jullie gaan er al vanuit dat je, je helemaal leeg sch*** daar.
Gewoon verstandig eten.
Ik heb in de jaren maar 1 dag diaree gehad, en mijn kinderen nog nooit, en mijn man ook maar 1 keer. Dat was tegelijk, en waarschijnlijk hebben we dat opgelopen op een excursie met eten. En deze excursie was nogal geodkoop, dus dat doen we niet meer.
Door:
Inge
- Gast

Datum:
30-01-2007 14:28:01
Tja ik weet van tevoren dat mijn vriend er last van krijgt... die heeft een zwakke maag en snel last van diarree en buikkrampen enzo... zo ook toen we in Turkije waren...
dus voor hem is het aan te raden om al met zoiets te beginnen...
zelf heb ik er niet zo snel last van, dus ik neem alleen iets mee voor het geval ik er last van krijg
Door:
harma
- Gast

Datum:
30-01-2007 15:24:10
Bedankt allemaal voor de reacties.

Voor Gerrit:Wij gaan in juli naar Punta Cana.
De eerste keer en ook de eerste keer zo lang vliegen,wat ik iets minder vind!!!

Door:
Missy
- Gast

Datum:
30-01-2007 21:34:12
Harma...

De eerste keer oelala
Zorg maar dat je niet verslaafd raakt aan de D.R. Want dan wordt het zeker niet de laatste keer.
Door:
gerrit gb
- Gast

Datum:
30-01-2007 22:00:23
Hoi Inge, ik heb een vraag aan je , hoe kom ik aan DUKAROL .

Want zoals je al gelezen heb ,ben ik heel gevoelig wat eten betreft, met het minste geringste heb ik last van mijn darmen , ik heb er ook voor in het ziekenhuis gelegen.

Dus als er iets is wat mij kan helpen , sta ik er altijd open voor,want ik wil dolgraag verder de dominicaanse ontdekken, want ook dat is en anders word het wel een virus.

Groet

Reactie plaatsen
Bericht:
Uw naam:
Uw email adres:
Anti-spam:
Vul de onderstaande code ter controle rechts in.
Reis Forum, Anti-Spam code

Nieuwbrief: Wilt u lid worden van onze nieuwsbrief?
Ja Nee

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed